Information Detta formulär är ämnat för hitta systematiska problem kring kurserna inom programmen på Medicinska fakulteten. Detta formulär ska efter kursen avslutande fyllas i av respektive klassrepresentant. Program * - Välj -ArbetsteraputprogrammetBiomedicinprogrammetBiomedicinsk analytikerprogrammetFysioterapeutprogrammetLogopedprogrammetLäkarprogrammetRöntgensjuksköterskeprogrammetSjuksköterskeprogrammetTandhygienistprogrammetTandläkarprogrammetTandteknikerprogrammetTränarprogrammetMagisterprogram i Arbetsliv och hälsa Arbetsterapi Bildterapi Folkhälsovetenskap Idrottsmedicin Sjukgymnastik Val av kurs är möjligt efter val av program. Kurser - Arbetsteraputprogrammet - Ingen -Arbetsterapi – meningsfull aktivitet, delaktighet och hälsa Vetenskaplig grundkursArbetsterapi – processmodellerUtveckling, motivation och lärande – Beteendevetenskap i arbetsterapiForskningsmetodikRätten till aktivitet – Samhällsvetenskap i arbetsterapi Humanbiologisk grundkursForsknmetodik, kvantitativ metod och EBMArbetsterapi – professionellt resonemang, kurs 1 ”case-metodik” (Delkurs A, B och C)Hälsa, sjukdom och funktionshinder 1, (Delkurs 1, 2 och 3) Forskningsmetodik, kvalitativ metodArbetsterapi – professionellt resonemang, kurs 2 och 3Hälsa, sjukdom och funktionshinder, kurs 2Folkhälsa, sjukdom och funktionshinderVerksamhetsförlags utbildning T3-4Arbetsterapeuten som entreprenör och ledare ExamensarbeteInnovation i samverkanVerksamhetsförlags utbildning T5-6 Kurser - Biomedicinprogrammet - Ingen -Grundläggande anatomi och embryologiEpidemiologi och biostatistikGrundläggande kemiBiomedicinsk kemi med basal läkemedelskemiMikrobiologi och basal molekylärbiologiBasal- och molekylär genetikCellbiologiOrgans struktur och funktionSjukdomslära, symtom och diagnostikImmunologiMikrobiell patogenesExamensarbete, 15 hpAvancerad biomedicin, 30 hpExamensarbete, 30 hp Kurser - Biomedicinsk analytikerprogrammet - Ingen -Introduktion till vetenskaplig metodikGrundläggande laboratorievetenskapHumanbiologi och laboratoriemetodikMedicinsk biokemi med laboratoriemetodik IMedicinsk biokemi med laboratoriemetodik IIFysiologisk metodik och laboratoriediagnostik i primärvårdenMikrobiologiCell- och molekylärbiologi med laboratoriemetodikImmunologi och hematologi med laboratoriemetodikLaboratoriemetodik inom immunologi och hematologiSjukdomslära och genetikMolekylärbiologisk metodikKlinisk laboratoriemetodik ITillämpad laboratoriemetodik IKlinisk laboratoriemetodik IITillämpad laboratoriemetodik IILaboratoriemedicin ILaboratoriemedicin IIVetenskaplig metodikLedarskap i arbetslivetExamensarbete Kurser - Fysioteraputprogrammet - Ingen -Människokroppens struktur och funktion samt fysioterapiFysioterapi: Grundläggande funktionsanalys och vetenskaplig metodMänniskokroppens funktion vid hälsa och sjukdom samt dess anpassning till fysisk aktivtetFysioterapi vid muskuloskelettala problemBeteendevetenskap och fysioterapiMotorisk kontroll och skador i centrala nervsystemet. Teori och praktisk tillämpning.Verksamhetsförlagd utbildning i fysioterapi IVerksamhetsförlagd utbildning i fysioterapi IIFysioterapi: Rehabilitering och habiliteringFolkhälsa, arbetsrelaterad ohälsa och fysioterapiVetenskaplig metodFysioterapi, valbar kursFysioterapi - examensarbetePsykosomatik, stress, smärta och fysioterapi inkl akupunkturVerksamhetsförlagd utbildningi fysioterapi IIILedarskap, organisation och professionsutveckling Kurser - Logopdprogrammet - Ingen -Introduktionskurs i logopedi I och IIUtvecklingspsykologi I och IIAnatomi och fysiologiLingvistik för logopediTalkommunikation I.TalproduktionTalkommunikation II.Talperception och talakustikSpråklig interaktionTestmetodikAllmän medicin och patologiAudiologi.OtorhinolaryngologiTal- och språkstörningar hos barn I och IIFonologisk och fonetisk analysSpråk- och talutvecklingNeurologiNeuropediatrik och PediatrikBarnpsykiatriFörvärvade tal- språk- och sväljstörningar ITeckenkommunikationNeurolingvistikStatistik och metodNeuropsykologiVerksamhetsförlagd utbildning IFörvärvade tal- språk- och sväljstörningar IIAdministration och juridikProfessionellt förhållningssättVerksamhetsförlagd utbildning IIExperimentell fonetikLäs- och skrivutvecklingPersonlighetspsykologiForskningskommunikationPsykiatriRöststörningarStamningVerksamhetsförlagd utbildning IIILäs- och skrivsvårigheterLogopedi i habiliterande verksamhetForskningsmetodik i logopediVerksamhetsförlagd utbildning IVExamensarbeteValbar kurs Kurser - Läkarprogrammet - Ingen -Introduktion till läkarutbildningenCellens struktur och funktionOrgansystemens struktur och funktion T2Organsystemens struktur och funktion T3Attack och försvarSjukdomslära, symptom och diagnostikKlinisk propedeutik inkl kliniska undersökningsmetoder och medicinsk psykologiKlinisk baskurs 1, inriktning medicinKlinisk baskurs 2, inriktning kirurgiKlinisk baskurs 3Klinisk baskurs 4, huvudkursenExamensarbeteKliniskbaskurs 5, Kvinna – barn Kurser - Röntgensjuksköterskeprogrammet - Ingen -Radiografi IVetenskaplig teori och metod IAnatomi och fysiologiEtik och kommunikationBiomedicin och allmän farmakologiRadiografi IIRadiografi IIIVetenskaplig teori och metod IIRadiografi IVOmvårdnadRadiografi VRadiografi VILedarskap och professionell utvecklingEvidens inom radiografiRadiografi, självständigt arbeteRadiografi VII Kurser - Sjuksköterskeprogrammet - Ingen -Sjuksköterskans profession - introduktion 6 hpKroppen och omvårdnad 13,5 hpBiomedicin och omvårdnad 10,5 hpOmvårdnadens metoder och procedurer 15 hpOmvårdnadens teori och vetenskapliga grund 15 hpOmvårdnad i olika livsfaser del I 30 hpOmvårdnad i olika livsfaser del II 22,5 hpPalliativ omvårdnad, 7,5 hpOmvårdnadsvetenskap-teori och tillämpning 22,5 hpOmvårdnadens org. och ledning del I 7,5 hpSjuksköterskans profession - tillämpning 22,5 hpOmvårdnadens org. och ledning del II 7,5 hp Kurser - Tandhygienistprogrammet - Ingen -Oral hälsa IBiomedicin IOral hälsa IIBiomedicin IIKlinisk tillämpning IOral hälsa IIIBiomedicin IIIKlinisk tillämpning IIOral hälsa IVExamensarbeteKlinisk tillämpning IIIOral hälsa VOral hälsa VIExamensarbete II Kurser - Tandläkarprogrammet - Ingen -Introduktion till tandläkarutbildningenMed biokemi/cellbiologiMorfologiProfessionell utvecklingFysiologi/farmakologiMikrobiologi, immun, virologiAllmän och oral patologiOral och kraniofacialbiologiTandanatomiOrala infektionssjukdomarOdont materialvetenskapKlinisk oral fysiologi 1Klinisk oral fysiologi 2Oral diagnostisk radiologi 2Endodonti 1Endodonti 2Kariologi 1Kariologi 2Parodontologi 1Parodontologi 2Psykologi/psykiatriVetenskaplig metodik 1Vetenskaplig metodik 2Protetik 1Protetik 2Allmän vuxentandvårdOral kirurgi 1Oral kirurgi 2Tandvård för patienter med särskilda behovStadieexaminationSamhällsodontologiOrtodontiPedodontiExamensarbeteValbar kurs Kurser - Tandteknikerprogrammet - Ingen -AnatomiTandanatomiHistologi med cellbiologiKron- och broprotetikDentala biomaterialAvtagbar protetik samt implantatTandhälsovårdVetenskapliga metoderOrtodontiKlinisk oral fysiologiLaboratoriepraktikExamensarbeteSamhällsodontologi Kurser - Tränarprogrammet - Ingen -Grundläggande humanbiologi och funktionell anatomi 15hpMänniskans fysiologi och hälsa 15hpGrundläggande psykologi och idrottspsykologi 15hpIdrottspsykologi 1 15hpTräningens biologi och systematik 15hpIdrottspsykologi 2 15hpGruppsykologi och organisationspsykologi 7,5hpIdrotts- och hälsonutrition 7,5hpTestmetodik och statistik 15hpFunktionell och korrektiv träning 15hpIdrottsmedicin med inriktning mot idrottspsykologi 7,5hpForskningsmetodik 7,5hpTräning för prestation 15hpTräning för hälsa 15hpTräning och idrottspsykologi 15hpKandidatuppsats 15hp Datum för kursstart Månad Månadjanfebmaraprmajjunjulaugsepoktnovdec Dag Dag12345678910111213141516171819202122232425262728293031 År År2017201820192020 Kursplan fanns tillgänglig minst en månad före kursstart. Ja Nej Kommentarer Studenterna informerades om vem som är examinator, gärna genom schemat. Ja Nej Kommentarer Ingen schemaläggning på undervisningsfria/examinationsfria dagar Ja Nej Kommentarer Schema med tidsangivelse för undervisning och examination (inklusive obligatoriska moment) fanns tillgängligt en månad innan kursstart Ja Nej Med obligatoriska moment menas case, tentor, examinerande seminarium osv. Kommentarer Formerna för att meddela schemaändring till studenterna har varit enhetliga för kursen. Ja Nej Kommentarer Ordinarie prov/tentamen har förlagts till mellan kl. 8.00 -17.00 under måndag till fredag i direkt anslutning till kursen. Ja Nej Kommentarer Första omprovet erbjuds inom två månader Ja Nej Kommentarer Datum för omprov meddelades direkt vid kursstart Ja Nej Kommentarer Resultatet på examination meddelades på rätt sätt och inom 15 dagar Ja Nej Med rätt sätt menas att studenterna fick resultatet anslaget eller skickat till sig i kodad format och inga namn eller personnummer framgick av resultatlistan. Som examination räknas obligatoriska moment, case, inlämningsuppgifter, seminarier och salstentamina mm. Kommentarer Kursutvärdering erbjöds och detta skedde anonymnt Ja Nej Kommentarer Resultatet av kursutvärderingen återkopplades till studenterna som har gått kursen samt de som ska påbörja kursen. Ja Nej Kommentarer Resultaten på kursen rapporterades i ladok inom rimlig tid. Ja Nej Kommentarer